Saffranskladdkaka 
- Receptet hitta jag här 
 
125 g smör ( det står osaltat i receptet, men jag tog normalsaltat)
2 msk sötströ el annan sötning
1 dl vispgrädde 40 %
4 st ägg
1 pkt saffran
0,5 dl kokosmjöl
1 dl mandelmjöl
 
smör & pofiber  att bröa formen med  
 
 
Smält smöret i en kastrull, ta saffran, sötning & vispgrädde i kastrullen.
tillsätt äggen och vispa sedan kraftigt. blanda ner kokos & mandelmjöl och vispa sedan väl. 
tag en form och smöra och bröa en springform på ca 22 cm. Jag tog 24 cm.
grädda i 175 grader i ca 10 minuter. den skall va dallrig ca 3 cm in från kanten. 
 
i orginal receptet skall man servera med Vispgrädde ovh hackade valnötter, men jag tog vispgrädde och hallon :)
 
 

Liknande inlägg

1 kommentarer

Hanna Karlsson

12 Oct 2017 08:05

Åh, det här receptet måste jag spara. Så gott det låter. :-)

Svar: Ja men de tycker jag, De är helt otroligt gott :)
Frida lisa ingrid Guldström

Kommentera

Publiceras ej